Forandring fryder - ikke

I går hadde jeg avtale hos en frisørsalong og troppet opp der med et gavekort jeg fikk av min kjære til bursdagen min, som var i mars. Bare det sier litt - jeg går type aldri til frisøren. Ikke fordi jeg er så utrolig fornøyd med det jeg har på toppen av issen, jeg er heller ikke misførnøyd. Jeg har et typisk nordisk hår, utallige supertynne tunge hårstrå som ikke egentlig henger rett ned, men som heller ikke har en eneste bølge eller fall. Grunnet til at jeg ikke vil bruke masse penger på denne delen av meg er fordi jeg vet at jeg aldri kommer til å gå ut av en frisørsalong med drømmehåret og en visshet om at jeg kommer til å våkne opp med akkurat samme sveisen etter fem netter.



Men denne gangen hadde jeg tenkt at jeg skulle gjøre noe drastisk - en artig klipp og farge eller noe så vilt og gærnt som krøller/fall, det som så drastisk heter permanent. (og det er jo fordi det er permanent en liten stund) Og ja, jeg hadde vært inne på tanken om å kjøpe meg krøller/fall, bare for å få litt endring. Men jeg var bestemt på at om frisøren sa at det var en dum ide, så skulle jeg ikke mase om å få det gjort. Om frisøren hadde andre gode forslag, skulle jeg lytte og være åpen for det.

Så da jeg fremmet forslaget mitt for frisøren, var hun ikke negativ - men heller ikke stormende positiv må jeg si. Hun spurte om hvordan resultat jeg så for meg - om det var sånne store romantiske krøller, måtte hun nok skuffe meg litt og si at det ikke ville gå. Og det skjønte jeg. Men hun mente at det skulle være fullt mulig å få et fint resultat ut av å sette en permanent på meg. Hun konfererte med en annen frisør som også mente at det skulle bli et fint resultat på meg.  Rullene/spolene ble satt inn, den ene miksturen etter den andre ble påført, med lagvis skylling.  Rullene/spolene ble tatt ut, tuppene ble klippet og jeg satt en stund under varmehette sånn at hun kunne etterklippe og vi kunne se litt på resultatet. Og jeg må innrømme at det var ålreit da - det var litt bølger og krøller om hverandre. Og jeg gikk derfra litt fornøyd.

Utover kvelden begynte bølgene og krøllene å flate seg ut, selv om jeg prøvde så godt jeg å klemme og løfte fram krøllene, men resultatet av klippen kom fram.  Og i dag tidlig var det enda mer synlig - jeg er ikke fornøyd. Det ser ut som om jeg bare er bustete på hodet, at jeg ikke vet hva en børste er, tuppene ser ut som om en fem åring har klippet de rett av - det er taggete og fælt! Ikke får jeg vaske det og se om det blir bedre før på søndag.  Må ærlig innrømme at jeg angrer veldig idag!!!!!


Nå er jeg egentlig bare lei meg, det håret jeg hadde, som egentlig var helt greit er borte, og kommer ikke tilbake på en god stund og jeg må enten gå å klage til frisørsalongen (noe jeg hater og er overhodet ikke god på) og høre hva som kan gjøres med disse tafsene for at jeg ser litt mer ut som det jeg ønsker eller litt penere ut.

Unnskyld til Ida og Idun som prøvde å få meg på andre tanker!!! Jeg skulle ønske jeg hørte på dere og unngikk dette her....

Jeg skriver dette for å ha det svart på hvitt som en "reminder" til meg selv og til dere andre der ute, om dere eller jeg engang i senere tid har lyst å gjøre noe sprøtt med håret.... Ligg unna kjøpekrøller!!!!

Kommentarer

  1. Tusen takk for tilbakemeldingen på nettbutikken:) koselig å høre.. og den kan jo bare ble bedre, når vi "bor" oss litt inn i den.

    Ha en fin dag.

    -theashus-

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å lese.
Om du vil, må du gjerne skrive en kommentar til meg.
Jeg setter utrolig stor pris på innspill og tanker du har.
Du kan gjerne dele videre om du mener andre bør lese det jeg har skrevet

Populære innlegg