VI SKAL HA EN SMÅTTING TIL

dette bildet ble lagt ut på facebook for en uke siden.
Det ble annonseringen og offentliggjøringen av at vi venter et tilskudd til familien.


Om du har lest tidliger hva jeg har skrevet her,
 vet du at jeg har hatt en litt slitsom vinter og vår.
Sliten, syk, Catosenteret, utprøving til omplassering på jobb,osv osv.
Tross alt dette har vi hatt lyst på en småtting til.
Jeg har alltid drømt om minst to barn, søsken er utrolig viktig.
Og vi følte at vi måtte vi begynne å se om vi fikk det til rimelig fort
Jeg blir ikke yngre, jeg vet ikke om jeg blir bedre eller dårligere etterhvert.
Mest sannsynlig blir jeg ikke dårligere, 
og jeg er nå inne på sporet til ny arbeidssituasjon,

Han vi har fra før er blitt en stor gutt på 3 1/2 år, 
og vi ville gjerne ha en liten en til med ikke så veldig langt mellomrom.
Og så om noe skal skje, har jeg ikke lyst å sitte om 20 år og være lei meg for at jeg ikke prøvde få en til.

Rett før sommerferien fant vi ut at vi er venter en liten til.
Magen dukket opp med engang.
Ettermiddagskvalmen kom 14 - 1430 til 21, nesten hver kveld.
Jeg sov meg gjennom barnetv hele sommeren.
Men ellers har jeg vært fin.
MEsymptomene har ikke vært til stede.
Det vil si at jeg mister ikke ord og setninger når jeg er sliten.
Jeg blir ikke så svimmel og ustø at jeg må holde meg i veggen når jeg går.
Jeg merker jeg er sliten, men ikke sånn at kroppen føles svak når jeg går.
jeg er ikke så sensitiv til lyder og lys når jeg er sliten.


Vi hadde sommerferie i Danmark sammen min lillesøster og hennes samboer, 
 jeg klarte være med på stortsett alt som skjedde,
og det føltes helt supert.

GRAVIDSTATUS UKE 16


Termin
jeg mener første del av mars, jordmor sier 13.mars 
         (så lenge h*n er ute før 24. ) 
På vei: 
15 + 5
Fødeplass: 
Ahus ( var veldig fornøyd med fødestuen og de to jordmødrene som rakk å hjelpe meg under selve fødselen)
Antatt lengde på babyen: 
11,8 cm
Antatt vekt på babyen:
 55 g
Kjønn
det vet vi ikke ennå

Navn
vi diskuterer fortsatt. 
Jeg vet hvilket jentenavn jeg vil ha, 
men sambo vil ikke ha dobbeltnavn. 
Guttenavn er vanskelig, men vi har noen på liste.

Aktivitet innenfra: 
innimellom mener jeg at jeg føler noe. Men det er litt vanskelig å vite om det er luft eller bevelgelse. Har et par ganger merket at det var sprelling.

Babyens leie: 
Overalt

Utålmodig: 
ikke helt ennå. Er ikke så superglad i å gå gravid, så jeg gleder meg til å bli ferdig med denne tiden. 

Vektøkning: 
Jeg har ikke kommet så langt at jeg begynner å legge ut om det. 
Men hittil vil jeg si at jeg har gått opp litt for mye.....

Vann i kroppen
jeg tror nok at jeg har fått litt vann i kroppen, 
for det er litt vanskelig å få på ringene mine.

Innkjøp til babyen:
Det finnes så lite som er kjønnsnøytralt, 
så jeg har ikke "fått" handlet stort enneå.
Men jeg har allerede kjøpt koseklut 
samme dag som vi var på legekontoret og fikk se den lille sprelleren på ultralyd.
Fant en jeg virkelig elsket på Theas Hus i Ski, 
så jeg måtte bare ha den.
Noen dager etter gikk jeg tilbake, 
for jeg har vært så utrolig glad for at jeg kjøpte 
mer enn en av samme til storebror og kjøpte en til lik.

denne karen skal være med på sykehuset.
Utstyr som mangler:
vi har ganske mye fra sist gang som skal brukes på nytt, 
(seng, Emmaljunga, understellet på Tfk, klær)
men foreløpig vet jeg at vi må kjøpe inn:

babybilsete besafe izi go
(passer til vognunderstellet)
softbag til Tfk
babycall
klær

Strekkmerker:
ikke ennå.
Fikk ingen sist, så jeg håper på at jeg skal slippe denne gangen og.

Kynnere:
lurer på om jeg allerede har begynt å kjenne noen, dessverre. 

Matkikk:
har ingen tydelige cravings ennå.
Cola (ikke det at jeg sa nei takk til det før) 
har vært en klar vinner i sommer.
Mens jeg har har hatt ettermiddagskvalme, vært trøtt og slapp, 
har ingenting funket bedre enn et glass cola.
Men jeg er ganske avhenging av noe søtt i løpet av dagen,
bare for å plukke meg litt opp.

Plager:
huff, jeg vet ikke om jeg vil legge ut....
Om du er fintfølende, slutt å les!
Sliter litt med treg mage, 
så jeg har spist MANGE kiwi de siste tre ukene.
Virker som at det har blitt bedre, 
og ting fuker litt mer som det skal.

Fødselen:
huff, har begynt å grue meg allerede.
Veldig redd for at jeg er alene hjemme med storebror 
og det skal gå så altfor fort

Tungt:
Vil ikke si at jeg er tung ennå, 
men jeg er allerede blitt tyngre i pusten.
(litt forkjøla og, så det hjelper ikke på)

Søvn:
noen netter sover jeg veldig bra, 
andre våkner jeg og må på do.
Og da er det gjort, 
da blir jeg liggende en time eller to 
lys våken.

Humør:
jeg kan ikke si at jeg har mer humørsvingninger enn vanlig.
Men jeg sitter og tuter til tv´n, nesten uansett hva det er.
Hvertfall "Fødeavdelingen" eller "Sinnsnekkeren" er gråteprogram,
men også andre ting som 

Sykehusbaggen:
jeg skal ikke ha med like mye som sist jeg var inne...
det var jo helt tullete hvor mye jeg skulle ha med.
Men jeg vet også hva jeg skal ha med meg som jeg ikke hadde med.

Neste kontroll:
18. ukers ultralyd (UL)
17.oktober

Kommentarer

  1. Hei.
    Gratulerer så masse, så koselig!
    Klem fra Marie :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marie :-)

      Tusen takk ! ja,det er veldig koselig :-)
      Vi gleder oss masse alle tre!

      Stor klem tilbake til deg <3

      Slett
  2. Gratulerer så mye :) Et ekstra tilskudd er alltid veldig koselig <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk.

      Ja, det er kos.
      Vi følte det ble litt nå eller aldri, og jeg har alltid drømt om minst to, så jeg overlykkelig over at vi ikke hadde problemer :-)

      Slett
  3. Spennende tid du er inne i, Jenny. Så godt å høre at du ikke har ME anfall. Nyt tiden

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kristin :-)

      Jeg nyter det at jeg ikke har MEdager, så i går var jeg klingærn og var på storsenteret i verste rushtiden ;-)
      Og det gikk fint :-) Sånn sett nyter jeg :-)

      Håper dere også har det bra der i varmen !!!

      Klem fra meg!

      Slett
  4. <3 Jeg gleder meg til å følge med videre! <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Yeah... dette blir rart :-) klem til deg!

      Slett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å lese.
Om du vil, må du gjerne skrive en kommentar til meg.
Jeg setter utrolig stor pris på innspill og tanker du har.
Du kan gjerne dele videre om du mener andre bør lese det jeg har skrevet

Populære innlegg