jeg er meg

utenfra ser nok min verden litt liten ut
hverdagslige gjøremål
levere i barnehagen
handle mat og det vi trenger til hjemmet
hente i barnehagen
lage middag
legge barn
rydde hus
vaske klær
vaske opp
og av og til gjør jeg litt håndarbeid for kosens skyld

jeg koser meg inne i min verden,
her jeg har det trygt og godt
jeg elsker guttene mine
de får meg til å smile, le og elske
de finner på stadig nye sprell og morro
han som har valgt å dele livet sitt sammen med meg er en fin kar
selv om vi av og til går litt i tottene på hverandre
men han liker meg selv om jeg er som jeg er

han elsker meg nok også
innerst inne 
for har han gått med på å feire det og gi meg sitt ja
dette gjør min verden bedre
min verden er fylt med kjærlighet

den er bare litt liten 
- noen ganger litt for liten
det blir litt for trangt til hele meg 
ikke bare den jenny´n jeg er nå

jeg har sagt det flere ganger til meg selv
- når jeg blir frisk skal jeg begynne å løpe
ingenting kan føles mer som frihet enn å løpe langt i skogen





Kommentarer

Populære innlegg