VÅRBOOST

Nå er endelig våren her...
Etter en altfor lang vinter 
som begynte 2 måneder for tidlig, 
kan man endelig føle varmen fra sola, 
se snøen forsvinne, 
merke friheten.

Knoppene av løken man fikk satt i høst spretter opp
 sakte, men sikkert kommer det til å bli blomster
med farger og kanskje lukter. 


De store vinterjakkene kan pakkes bort.
Ullundertøyet kan vaskes og legges på loftet.
Ullgenserene kan brukes alene ute i sola.
Joggeskoene kan brukes lengre enn til bilen og tilbake.
Solbrillene settes på nesen, 
solkremen kjøpes inn. 


Turløypene kan planlegges, 
først på asfalt Langhus-rundt
 og så senere i marka
Bukkesti, Stallerud 
og kanskje jeg kommer meg til Sterkerud og hjem.


Bildet er tatt av Karoline Berven

Lukten av hundemøkk som hundeeierene ikke vedkjennes kommer fram, 
hestehoven man har egentlig lyst å plukke står rett vedsiden av, 
så den får glede noen andre istede. 
Vårslappe sommerfugler fly så vidt det er fra gren til gren,
og nabokattene får seg en god jaktstart

Tatt i sommer

Å merke at mørketiden nå endelig er over
sprer seg over hele kroppen som en tinglende varme, 
det kiler litt i magen bare av å tenke på lettere klær 
og vitamininnsprøytning fra sola. 

SLIPP FÅNGARNA LOSS 
DET ÄR VÅR!!!!!


sommerfuglbilde lånt fra:

Kommentarer

  1. Jess! :) Og så vil jeg anbefale runden der du går mot Sterkerud etter Bukkesti, men så tar til venstre ved "torget" og svinger over Verpåsen! Der er det fint, der !!!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å lese.
Om du vil, må du gjerne skrive en kommentar til meg.
Jeg setter utrolig stor pris på innspill og tanker du har.
Du kan gjerne dele videre om du mener andre bør lese det jeg har skrevet

Populære innlegg