Forandring fryder

Med kjøpekrøller og ikke helt fornøyd med dem
Nå har jeg nok en gang gjort noe av det jeg hater mest her i livet!
Vært hos frisøren.
Riktig nok ikke like skummelt som i en frisørstol i en frisørsalong
med mange trendige frisører og andre fancy kunder.
Det var meg på badet hjemme hos naboen,
med en saks og god tid.
Heldigvis for meg er naboen utdannet frisør
og kan klippe bra.

Og ikke nok med det,
hun kjenner meg
og vet at det håret jeg hadde til nå var jeg overhodet ikke fornøyd med.

Ja, det så kanskje ikke så alldeles verst ut hele tiden.
Skulle håret se friskt ut måtte jeg bruke kur etter vask,
og det var greit det.
Men da ble håret så tungt at krøllene ble stygge og rare.
Hadde jeg ikke kur i ble det krøller,
ikke pene krøller -
men frizzete slitte krøller med stygge tupper.
Huff noe måtte gjøres.

Skal ikke se sånn ut når man er
ganske så nyklipt og nykrølla?

Det å sitte i en frisørstol er for meg
er som for mange å sitte i tannlegestolen.
Et snev av panikk og angst,
for du gir fra deg all kontroll.
Du vet ikke hvordan resultatet blir,
og du vet ikke om du blir fornøyd med resultatet.
Man vet heller ikke hvor vondt det kommer til å gjøre underveis.
Men uansett hva som skjer mens du sitter der så må du leve med resultatet
en god stund framover i tid.

Nå er det gjort,
får ikke gjort noe med det nå.
Hadde litt indre spenninger mens saksa gikk,
men visste at noe måtte gjøres.
Resultatet ble bra,
så blir det spennende å se om de kjøpte krøllene dukker opp,
og hvordan de oppfører seg da.

Nyklippet og stylet - og ganske så fornøyd

I verste fall er det bare å rette det ut og la det vokse nok en gang.
Hår er hår.
Og heldigvis får vi fleste det tilbake en eller annen gang.

Kommentarer

Populære innlegg