Målet er innen rekkevidde...

men akk så fjernt....

Vi har som nevnt tidliger utvidet leilighetens boareal med 40 kvm, 
vel det er egentlig bare med 11kvm, 
men effekten er enormt større. 
Litt nærmere forklart har vi, 
sant skal sies er det ikke vi som oss selv, 
men et firma som heter Tømmermenn AS,
 gjort om en utvendig bod til mer leilighet. 
Da levde vi trangt, 
tre stk på et soverom, en stue/kjøkken og en liten gang. 
Til sammen var den gamle delen på 58 kvm

Her er starten på bygginga, Tømmermenn AS er på plass før jul 2011.
Uteboden over garasjen bygges om
og den gamle delen ser du inngangsdøra til under drageren.







Vi har gjort om uteboden vår til to soverom, nytt inngangsparti og en liten innvendig bod.
Dette sto ferdig i slutten av mars, siden det har vi malt, flikket og ordnet.






I sommer lagde vi som nevnt tidligere en fin hage utenfor, 
og satt opp en utvendigbod til redskaper og rot. 

I den gamle delen har Tømmermennene vært innom en tur til, de har skåret til et hull i veggen mellom den gamle stuen og det gamle soverommet og selvfølgelig tettet den gamle døren til soverommet.
De har lagt ny parkett i stuen/kjøkkenet, så nå ser det fresht ut her og.
Vi har hatt elektiker på besøk og hengt opp ny lampe over spisebordet,
vi har fått en fancy trådløs bryter inne i det gamle soverrommet, som nå er tvstue,
og ikke minst skjult alle gamle ledninger


 Min bedre halvdel stått på til gullmedaljen,
han har malt tak i stuen og gangen, han har sparklet og pusset, flikketapetsert med strie og utglattingstapet, han har malt vegger.
Så nå ser leiligheten nesten helt ny ut.
Det er som en drøm som går i oppfyllelse. 















Den fantastiske døra jeg har drømt om lenge har endelig blitt en realitet,
det er  drivved.no som har laget den for oss.


















Bare en ting gjenstår - 
tvstuen/hulen.....
Vi har blitt enige om hva vi skal ha der inne,  
bare ikke energi, tid eller ork til å sette i gang helt ennå.

Vi skal ha grått gummigulv,
min kjære er så bestemt på det at jeg må bare gå med på det.
På veggen skal vi ha en helmatt gråmaling, som vi har prøvd oss fram til, 
og så trodde vi at vi hadde funnet den rette tapeten,



men det skar seg litt da vi så den mot malingen og gulvprøven.
Men jeg hadde tatt med en annen tapetprøve, 
men den tenkte jeg kanskje ha på soverrommet...





Men den blir nok bedre inne i tvestuen/hulen vår. 




Sånn er sammensetningen  i det som blir tvstuen.






















Nå ønsker vi bare å bli ferdige,
kunne leve vanlig og slappe av i den nydelige leiligheten vår.
Finne de rette møblene, henge opp ting på veggene
- sånn at det ser ut som om noen bor her.

Så til jul ønsker vi penger til møbler:

Drømmelisten:
ny sofa fra ygg og lyng
skyvedørsgarderobe fra Rival til soverrommet,
en flott stol til gangen
salongbord

ygg&lyng - lyng
http://www.yggoglyng.no/Lyng.html




Dette er en sofa fra ygg og lyng
 jeg syns den er lekker og vil passe bra inn i tvhulen vår,
helst vil jeg ha med tre bein
- er ikke stor fan av metallbein.







heaven dining chair
http://tmdesignshop.blogspot.no








Denne stolen fant jeg etter nettsøking.
Nydelig, féminin og ikke for stor.
Denne i grå eller beige vil jeg gjerne ha for å myke opp gangen vår, som er litt hard og kald.










Så det er bare å drømme videre for min del,
pengesekken er ganske så tom
og fortsatt litt som gjenstår før vi kan si oss helt fornøyde.

Men det er gøy å drømme
- lete etter fine ting til å møblere leiligheten
og gode kupp som gubben elsker.

Kommentarer

  1. Så morsomt med nytt. Gode matrialvalg. Gummugulv er kjempefint.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så artig at du tok turen innom her :-)

      Ja, det er veldig artig at ting er blitt helt annerledes her, og så utrolig deilig det er med stor leillighet.
      Men vi har merket at man får det aldri stort nok ;-)

      Slett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å lese.
Om du vil, må du gjerne skrive en kommentar til meg.
Jeg setter utrolig stor pris på innspill og tanker du har.
Du kan gjerne dele videre om du mener andre bør lese det jeg har skrevet

Populære innlegg