visdommens budskap

For mange år siden begynte jeg å gå til en kiropraktor,
en veldig god kiropraktor, dessverre føltes reiseveien litt lang etterhvert.
I hvert behandlingsrom hang det veggord, det ene mer ettertenksom enn det andre.
Jeg har latt de fleste gå i glemmeboka, men det er et som fortsatt henger ved.
Dette er en god leveregel. 
For det er her og nå en og hver av oss lever. 
Det er her og nå mitt liv er mitt, og det er her og nå jeg skal prøve så godt jeg kan å klare å få et godt liv, for meg og mine nære.



" Det er de dagene som bare kommer og går som er livet"


vi bare glemmer å kjenne etter hva vi holder på med og hva vi står oppe i.
Det skal skje så mye forskjellig i livene våre at vi glemmer å føle etter hva som faktisk skjer her og nå.

Tidliger har jeg skrevet ned Gabriellas sång og lagt den ut her på bloggen.
Den siste tiden på Catosenteret ble det igjen min temasang, alla Ally McBeal. Men den har også fått meg til å våkne opp litt. Jeg må føle livets nærvær nå, ikke om tre år, ikke ti, ikke når jeg er pensjonist. 
Men nå, akkurat nå, i skrivende stund så føler jeg alt livet har å gi meg. 
Jeg har fått et snev av MINDFULLNESS i meg

Og innerst inne så vet jeg at jeg er en heldig jente. 
Jeg har det bra alt i alt, selv om ikke alt er bra alltid. 
Og det er MIN jobb å fortsette la meg selv ha det bra.
GOD VÅR OG TA GODT VARE PÅ DEG SELV!
DET ER BARE DIN FULLTIDSJOBB!

Kommentarer

Populære innlegg