jeg drømmer om au pair.....nanny....husmorsferie....

her i huset har vi ikke au pair,
selv om vi kunne hatt bruk for en,
Vi har heller ikke en nattnanny,
selv om jeg mange ganger skulle ønske jeg slapp stå opp på andres kommando.
Men jeg håper vi klarer oss uten.

Og akkurat som hos flertallet i de norske hjem,
så herjer kaoset til tider og det meste står på hode.
Sånn som nå.

Jeg er hjemme i mammaperm,
poden har rukket å bli seks måneder alt,
og jeg har ikke rukket gjøre noe som helst.

En og annen vaskemaskin har blitt satt på,
og middager har blitt laget,
men rydde i kriker og kroker,
rundvaske leiligheten
eller å sette de utvokste klærne opp på loftet.
Jeg har ikke akkurat følt meg som en supermamma den siste tiden,
mer enn det som gjøres blir dessverre ikke gjort.
foto: torbjørn moen

Navnefest klarte vi å dra i land forrige helg,
hele familien med matlaging og annet.
Så det eneste vi trengte gjøre var å vaske og bake kaker
pluss litt andre småting.
Og vi det ble en super feiring,
masse koselige mennesker og MYE god mat!

foto: torbjørn moen
Nå er hverdagen her igjen,
og ønsket om au pair og nanny har dukket opp på nytt,
men vi må nok  klare oss uten.

Jeg drømmer veldig om et par dager alenetid,
å stå opp uten å bli vekket,
komme til ferdig frokost,
noen som rydder av bordet for meg,
en god bok jeg kan fordype meg i,
et hekletøy som ikke blir forstyrret,
en god middag som er laget, blir servert og ryddes bort,
en seng uten armer og ben som dulter borti,
en dusj hvor ingen andre skal på do samtidig,
nok varmt vann til en times dusjing...
Kanskje et badekar...... 
Åååååå, en kan drømme.... 

Men dette ønsker jeg kun et par dager, 
så vil jeg tilbake til mine kjære.
For det er ingenting i verden som kan ta deres plass i livet mitt....
De to små herlige nydelige menneskene som har ligget inni magen min, 
som fyller hjertet mitt med glede og hverdagen med mening. 

Jeg er utrolig takknemlig for at jeg har vært så heldig å få disse to skattene mine....
De betyr jo alt for meg, og jeg elsker de over alt på jord....
Så da får vi klare oss uten au pair, nanny eller drømmehusmorferie.....
sjokoladekaken jeg lagde til navnefesten....
oppskrift på deigen finner du her

Kommentarer

Populære innlegg