UNNSKYLD, JEG ER SKYLDIG....

Jeg er skyldig i ha en kropp som ikke har tålt alt den skal.
Jeg er skyldig i å ha vært ei av de som drar statestikken opp.
Jeg er skyldig i å ha konstant dårlig samvittighet,
over at jeg ikke har klart å dra min del av lasset.

Jeg er lei for at jeg ikke har funnet ut hva jeg kan klare av jobb, og samtidig ha et godt liv.
Jeg er lei for at for at jeg spiser av kaka som andre betaler for.
Jeg er lei for alle de rundt meg som på en eller annen måte blir plaget av mine problemer.

Det gjør vondt å ha en kropp som noen dager ikke klarer å holde en på beina.
Det gjør vondt å være midt i en samtale og plutselig ikke finne ordene inne i hodet.

Dette vakre bildet er laget av Bjørg Thorallsdatter 
Det gjør vondt å ikke strekke til, på jobb, hjemme eller i sitt eget liv.
Det gjør vondt å føle at man ikke drar lasset for livspartneren sin.
Det gjør vondt når barnet ditt uttrykker at man ikke er med og gjør "gøye" ting.
Det gjør vondt å ikke makte ringe venner for en god samtale.
Det gjør vondt at man i hvert ledige øyeblikk må skru av sanser og koble seg på hurtiglading.

Det er vanskelig at alt det vonde er usynlig.
Det det er vanskelig at andre antar man er frisk og rask,
fordi man viser stolt fram de små og få tingene man faktisk klarer.

Det gjør vondt at man føler man fortjener litt mer ut av livet.
Det gjør vondt å føle at andre ikke mener man fortjener litt mer ut av livet.






Kommentarer

Populære innlegg