Dårlige dager

starter ofte greit.
Men etter en liten halv time - time, 
kan jeg merke at det lille tunge vesenet har satt seg ned på brystet.
Det sitter der og godter seg, 
gjør seg tyngre og tyngre som dagen går
Det blir vanskeligere og vanskeligere å puste.
 Tårene sitter rett innenfor øyenkroken.



Et lite feilskjær i brødskiva, 
en grøtskje på gulvet
eller en hvilkensomhelst liten bagatell 
- så kommer de første tårene.
Og skyldfølelsen like etter.


På en dårlig dag trekker jeg meg unna andre mennesker, 
da er det vanskelig å snakke løst og fast 
om vær og vind.
Å jobbe er tungt,
men noe jeg må.
Energien hales ut
og etterpå, på vei hjem
 er jeg tom.
Helt tom... 
svært lite igjen til familien hjemme.
Enda mindre til å drive fysisk aktivitet.


Jeg vil ikke være sånn, 
guttene mine fortjener overhodet ikke dette.
Jeg vil smile som den blide personen jeg egentlig er.
Jeg vil være glad-Jenny`n
 som finnes der inne et sted.

Jeg vil ikke våkne hver morgen 
og lure på hvordan dag dette kommer til å bli.



Jeg vil vite når jeg går å legger meg at dagen i morgen skal bli super!
Jeg vil vite når jeg står opp at i dag klarer jeg alt jeg skal.
Jeg vil vite at jeg ikke skal felle uønsket tårer.
Jeg vil vite at jeg har energi til å ta vare på meg selv,
og mine....

Syk skatt og sliten mor







Kommentarer

  1. ååå.. jenny. du skriver så fint og så rørende. Du beskreiver akkuratt hvordan jeg òg føler meg om dagen, tror vi har noe til felles der.. Identitetskrise, sier mamma. Ny rolle, nye krav, noen som krever energien vår hele tiden. Andre forran oss selv..osv så utrolig slitsom, men også så leit og vondt. vil jo ikke ha det sånn! Tenker på deg..

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Lina. Det er godt å vite at du er det å prate med når jeg trenger :-) Stor klem sendes til dere!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å lese.
Om du vil, må du gjerne skrive en kommentar til meg.
Jeg setter utrolig stor pris på innspill og tanker du har.
Du kan gjerne dele videre om du mener andre bør lese det jeg har skrevet

Populære innlegg