Hva er det med Mr Big?

"Perfect love"

Da jeg så "Sex & the City" serien på TV 
for noen år siden,
heiet jeg hemningsløst på Mr. Big.
Han framstod for meg som den perfekte mann, 
både for meg og Carrie. 
Høy, mørk, bra kledd, hemmelighetsfull, interessant,
morsom, omtenksom og snill.
Tenk å få være den utvalgte som får kjøre rundt i bilen hans med sjåfør.
Være i den superfancy leiligheten,
spise på fine restauranter
og gå på artige fester. 



I disse dager ser min kjære og jeg gjennom serien på DVD,
og det har slått meg at det Mr. Big er,
er faktisk bare høy, mørk, bra kledd 
og hemmelighetsfull. 
Han er ikke så innmari interessant,
- han prioriterer jobb og sport på tv.
Ikke er han så veldig morsom heller 
- heller litt tørr.
Omtenksomhet finnes ikke
- han er en stor egoist.
Og snill ?
Nei, overhodet ikke han sårer jo mer enn han gleder.
Og overhodet ikke den perfekte mann
- for noen....



Hvordan har det seg at vi seere sitter igjen med den følelsen
at det er han hun skal ha?
Verken russiske kunstnere, artige politikere eller
 snille snille Aiden,
er nok for denne jenta....
Hva er det egentlig Big har som hun bare MÅ ha?
Og hvorfor MÅ hun ha det?



Og vi som har sett begge filmene også:
Ender det sånn vi har ønsket hele veien?
Har den "voksne" Carrie blitt som vi ønsket?
Og hvorfor fortsetter vi å heie på dem som par?
Er de egentlig et godt eksempel på en fungerende par?





Bilder er lånt fra:

Kommentarer

  1. Det kan vel hende at dama vil ha ham av grunner ikke en gang hun er herre over... selv hun også egentlig vet at han ikke er bra for henne i det lange løp..! Og at det virkelige valget er å enten være med ham, (som egentlig ikke behandler henne så bra) - eller med INGEN - fordi ingen andre apellerer til henne på DEN måten...Sånn kan det dessverre kanskje også være her i verden ;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å lese.
Om du vil, må du gjerne skrive en kommentar til meg.
Jeg setter utrolig stor pris på innspill og tanker du har.
Du kan gjerne dele videre om du mener andre bør lese det jeg har skrevet

Populære innlegg