Manuelas vanilje cupcake

dagen derpå var bursdagscupcaken minst like god
Oppskriften lånte jeg av Manuela og du finner den på passion4baking sin bloggside: http://www.passionforbaking.com/blog/2010/08/08/vintage-vanilje-cupcake/
gå inn der for en bilder og detaljert fremgangsmåte

Vintage vanilje Cupcake 24 stk medium
·     226 g roms temperatur smør
·     450 g sukker
·     5 extra-store egg
·     3 30 g mel
·     4 ts. bakepulver
·     1 ts.salt
·     3 dl kremfløte
·     3 ss vanilla extract
Miks smør og sukker til det blir en luftig og fin røre, ha i ett og ett egg og la det kjøres med maskinen godt inn. Ha i det tørre (som er blandet godt sammen) annenhver gang med kremfløten og la det kjøre en god stund. 
(denne deigen var den beste jeg har smakt! Bedre enn sjokoladekakedeigen, og det skal mye til) 

Ha en spiseskje med deig i hver form - settes inn i forvarmet ovn på 160`C i 25-30min






Jeg er veldig glad i vaniljesaus så jeg bestemte meg for å prøve å fylle de med litt saus. Sausen er Freias kokevariant, men jeg brukkte mindre melk enn det sto på oppskriften. 
Det ble en liten klatt i hver, men så vilt godt det ble!







Frosting
jeg lagde var denne oppskriften her: 


 Hvit sjokolade Frosting: 
  1. 4 dl melis
  2. 230 g smør
  3. 200 g hvit sjoklade
  4. 2 ss. vanilje extract
Men jeg droppet vanilje ekstrakten. Jeg smeltet hvit sjokolade over dampbad og lot den kjøle seg ned i 10minutter. Samtidig kjører jeg smør og melisen sammen lenge og vel. Den skal bli helt hvit, før jeg blandet inn sjokoladen. Så lot jeg den kjøre en god stund sånn at den blir god og fluffy.






De ble veldig gode og jeg veldig fornøyd.


Kommentarer

Populære innlegg