Frida - min hjertens venn







Hjertet mitt - Frida.

Dessverre måtte vi sammen gi opp kampen.
Du fortjente ikke mer stress og mas nå
Valget var nødvendig,
men umenneskelig tungt.


Men du skal vite at du er savnet enormt,
og jeg tenker på deg hele tiden.
For du var med meg
 i alle små og kjedelige gjøremål
hele døgnet.


Spiste jeg frokost -
 satt du på stolen vedsiden av og tagg etter smakebit
Satt jeg i sofan og så på tv
- lå du enten på fanget mitt eller vedsiden av meg
bare for å være nær
Gikk jeg på badet
skulle du være med
enten for kos eller lek på vasken
En ny pappeske inni hus
og du var kjapp til å overta den
enten om den var akkurat passe eller alt for liten
Naboene slipper maset ditt på verandarekkverket
de får heller ikke svar fra deg når de spør etter deg
Hennes Høyhet Dronningen av Tyttebærlia er dessverre borte


Du kommer ikke løpende når du merker humøret mitt faller
du slikker ikke på meg for å trøste meg
Du maser ikke på soveromsdøra
fordi du og vil være med når du hører vi våkner
Du står ikke utenfor baderomsdøra
når jeg har gått på do uten å inkludere deg
Du maser ikke mer etter oppmerksomhet
stemmen din er ikke hørbar lengre
men inni meg hører jeg deg godt


I åtte år har vi vært som erteris
Holdt sammen i tykt og tynt
Trøstet hverandre hver dag
irritert hverandre
lekt med hverandre
kost hverandre

Du betydde så ufattelig mye for meg
og savnet etter deg er så ubeskrivelig stort
Men jeg håper du har det bedre der du er nå
og jeg håper du vet at jeg måtte gjøre det jeg gjorde
for din skyld
Men jeg håper også at du fortsatt er ved min side
og jeg vet at med tiden vil jeg ikke gråte hver gang jeg tenker på deg
men jeg vil kunne smile og le
fordi jeg er glad over at du var en så stor del av mitt liv
og jeg var så heldig som fikk lov til å oppleve deg
på godt og vondt.



Jeg lover at en dag skal jeg hedre minnet ditt med et smil
Det fortjener du
Jeg kommer alltid til å huske deg
og jeg kommer alltid til å elske deg



HVIL I  FRED MIN KJÆRESTE VENN

Kommentarer

Populære innlegg