PIKER, VIN OG DANS

Selv om verden har endret seg drastisk fra å kunne handle om meg og mitt 
hver dag og hele tiden, 
til å nå planlegge nøye alle utflukter og utspring
så hender det at man får øyeblikk
eller lange stunder 
hvor man bare kan nyte det å være seg selv.
Selv om mange av samtalene dreier seg om det nye livet man har fått
er det utrolig godt å noen ganger være sammen andre borte hjemmefra
og slippe å vente på at det kommer en lyd fra babycallinga.



En kveld hvor det er lov å ta på fine klær
uten å være redd for at det skal komme grøt på
sminke seg pen,
sånn at det ikke syns at mang mangler to timer søvn hver eneste natt.
Kunne nyte det å ha på høyhelte sko,
for man skal jo ikke bære et annet menneske 
og faller man så er det kun en selv det går ut over.
(men siden man er blitt et praktisk menneske, 
står man over de fine høye skoene, 
for man kan jo få så vondt i føttene at det kan påvirke de neste dagene)

Jimmy Choo - fortsatt bare en drøm


Det å kunne sitte å skravle
snakke shit om film, musikk, klær, sko
mimre om gamle dager og fanteri man har gjort
spise god mat
drikke god vin og gode drinker
høre på høy musikk
nyte gode venner 
(man har hatt for liten tid sammen med den siste tiden)
være oppe lenger enn fornuften tilsier
og ikke minst sove helt til kroppen selv sier at nå er det faktisk helt greit å våkne. 
En helt fantastisk og alt for sjelden hendelse
 i det travle livet man har til vanlig. 



Derfor er det viktig å ta vare på de stundene som er så gode, 
nyte de gode vennene man har
og ikke minst komme hjem igjen med ferskt oppladet humørbatteri.


TAKK FOR EN FIN HELG!

bildet av skoene er lånt fra:

Kommentarer

  1. sv: Er han?? Oi oi oi. Der mistet jeg all respekt for både Dr.Phil og programmet hans! Dæven..

    Enig med deg. Det er viktig å bare være seg selv innimellom også. Midt oppi babylykken kan man ha litt lett for å "miste" seg selv :)

    SvarSlett
  2. sv: Takk for det :) Det var en veldig hyggelig kommentar :) Stå på du også. Vi gjør en god jobb :)

    Har lagt meg til som følger, jeg :)

    SvarSlett
  3. Hyggelig at du følger :-)

    Ja, vi gjør en så god jobb som vi bare kan :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å lese.
Om du vil, må du gjerne skrive en kommentar til meg.
Jeg setter utrolig stor pris på innspill og tanker du har.
Du kan gjerne dele videre om du mener andre bør lese det jeg har skrevet

Populære innlegg