Uke 19

Det går i ett om dagen.
Jeg jobber ikke 100%, menDa har jeg kommet nesten halvveis.
og det går i ett om dagen.
Jeg jobber ikke fullt, men hodet er ikke på plass hele tiden.
Glemmer av og til å svare på meldinger,
eller glemmer lage kakao til skatten min på turmorninger,
og jeg merker at det tar på å være småbarnsmor,
gravid, jobbe og ikke ha det aller beste utganskpunktet for en graviditet.

I de første tre måndene hadde jeg masse energi,
bortsett fra når jeg var slått ut av ettermiddagskvalmen, da.
Men nå har jeg dager hvor jeg ikke klarer gjøre så mye.
Heldigvis er MEsmerter, svimmelhet og ubalanse ikke til stede,
men jeg er vanlig utslitt...
Ligger rett ut noen dager og bare prøver å hente krefter.



sånn så det ut før,
et litt kjedelig lasert furuskap

For å være føre var, har vi allerede begynt å gjøre
leiligheten klar.
På soverommet vårt skal vi ha ut en kommode
og så skal vi kjøpe nytt klesskap.
Men aller først skulle vil flytte et lite skap
fra plassen der kommoden skal stå,
men dette skapet skulle pusses opp først.
Ikke helt ferdig med det ennå,
men vi nærmer oss ferdig.
Mangler noen detaljer, så bilde kommer om litt.

















Termin
rundt 10.mars

På vei
18+5

Fødeplass
forhåpentligvis Ahus, 
som med forrige

Antatt lengde på babyen
i følge en app jeg har
13-15cm

Antatt vekt på babyen
samme appen sier
ca 280g

Kjønn
det kan det være vi finner ut av i løpet av uka 

Navn
guttenavn er fortsatt vanskelig
Storebroren er helt bestemt på jentenavn 
(med litt påvirkning fra moren)
 men uansett hva det er inne i der 
så vi må nok hilse på personen før vi bestemmer oss helt

Aktivitet innenfra
det er en liten turner eller bokser inne i magen min, 
det er jeg helt sikker på.

Babyens leie
det virker som om den spretter fram og tilbake, 
opp og ned 
tar piruetter
med en gang jeg setter rumpa ned for en hvil

Utålmodig
tja, jeg gleder meg til jeg er ferdig med fødselen
og at jeg får kroppen min alene igjen.

Vektøkning
nå har jeg faktisk ikke peiling på hva jeg veier.
tror ikke jeg har lagt på meg utrolig masse, 
annet enn rundt magen og puppene

Vann i kroppen
noe vann har begynt å komme,
ringene mine har begynt å bli litt trange

Innkjøp til babyen
tittet litt igår,
men det finnes jo ikke noe kjønnsnøytralt.
Så foreløpig shoppes det bare i gravideklær
eller skal vi si "gravideklær" ?

Utstyr som mangler
babybilsete, besafe izi go
(passer til understellet på Tfkvognen vi har)
Hardbag til Tfk
stokke tripp trapp stol
babysett til tripp trapp
babycall
nye tåteflasker og tuter
pumpe
(tror den gamle er gått i stykker)
så har jeg litt lyst på en kurv eller noe i stua

Strekkmerker
ingen ennå....
men skal kjøpe krem idag, 
selv om jeg vet at det nok ikke har noe å si 

Kynnere
masse,
når jeg går ut av bilen, 
når jeg går
eller på det verste slitendagene blir magen steinhard

Matkikk
nei, har dessverre ingenting jeg bare MÅ ha.
Hadde vært greit å unnskylde det litt med et kikk

Plager
ikke annet enn treig mage, 
trangt inni magen,
uvel etter mye aktivitet,
tung i kroppen
og generelt sliten

Fødselen
huff, er litt redd for at det kommer til å gå fort fra jeg merker noe til
baby`n er ute.
Sist hadde jeg ikke vanlige rier, 
så etter vannet gikk hadde jeg bare konstant vondt.
Og da jeg ringte føden fikk jeg beskjed om å ta et par panodil
og legge meg ned for å sove litt.
Da jeg kom inn fire timer og mange redselsstårer senere
dro vi innover, 
og da hadde jeg åtte cm åpning.

Tungt
jeg er jo bare halvveis og skal nok bli enda større og tyngre,
men jeg føler meg stor nå

Søvn
i forhold til sist sover jeg veldig godt, 
ikke helt uthvilt når jeg våkner,
men det er jeg jo vant til fra tidligere i livet.
Så på tirsdag skal jeg til øre-, nese- og hals lege, 
da skal jeg få med meg et søvnkitt hjem 
som skal registrere hvordan jeg puster
gjennom natten.
Så det blir spennende.

Humør
i og med at jeg er ganske sliten,
blir humøret og litt deretter.
Lunta er ikke like lang 
(eller enda kortere)
enn vanlig

Sykehusbaggen
nei, den får vente litt til.

Neste kontroll
skal på ultralyd denne uken,
og så 1.november skal jeg til kontoll hos jordmor 

Kommentarer

Populære innlegg