Uke 34 - bekkenløsning og bekkenlåsning

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUUUUU !

Nå er det en stund siden jeg har skrevet, 
siste produksjon jeg hadde,
et pannebånd laget i alpakkaull og ull,
men siden mottaker er allergisk mot ull
sydde jeg inn et for av jerseystoff.
I tillegg ønsket hun refleksgarn heklet inn,
så hun sendte meg en pakke med det.

ikke det at jeg ikke har hatt tid
for jeg har sittet meste av min tid i sofa'n,  
sett på dårlig tv, heklet og strikket,
men jeg har ikke hatt noe å skrive om.
Min lille verden har vært akkurat det,
liten......
Den har bare dreid seg i bane,
gravid -  vondt - sliten....
Og det gjør en ikke til et veldig sosialt vesen.
Noen har nå og da tittet hodet innom,
spredt en etterlengtet glede,
noe jeg har satt utrolig stor pris på

Bare småturer i matbutikken og på lekeplassen har gjort vondt,
og kroppen har blitt sliten og vond etterpå,
så det har vært rett tilbake i sofan.
Men noe liv på utsiden må jeg og få med meg,
og så har jeg en og annen heklepakke som må sendes.

Var en tur på kontroll hos jordmor idag,

og hun mener vondtene nok kommer fra bekkenløsning
og bekkenlåsning.
Ting begynner å bli slarkete og løsere fordi jeg nærmer meg fødsel,
men samtidig så har det nok skjedd en låsning nederst i ryggen.
kombinert er dette ikke godt.
Heldigvis ikke all verden av tid igjen,
og jeg har mye hekling jeg har lyst å få unna.
her prøver jeg på en kriger,
en dag da kroppen var på mitt lag
Så litt sofatid, dårlig tv og hekling skal jeg klare framover.

Og så prøver jeg en liten økt med yoga nå og da,
pusteøvelser når kroppen ikke vil, 
og bevegelser når jeg har en god dag uten for mye planer. 
Det gjør godt for kropp og sinn!

Bare si fra om du ser noe jeg har laget og du kan tenke deg,
kan være jeg kan hjelpe deg med det ;-)






dagens svangerskapsstatestikk

                                         Gravidstatus

Termin
13/03 - 14

På vei
33+1 

Fødeplass
Ahus
(der vet jeg at jeg kan få min etterlengtede lystgass)


                                                   

dette er 3dbilde av lillebror,
han var ikke så samarbeidsvillig,
men det ble noen bra bilder
                            Antatt lengde på babyen
ca 44 cm

Antatt vekt på babyen
var på 3D ultralyd og han mente at akkurat nå veide han
2233g
og at jeg burde vente meg en stor gutt på over 4kg



Kjønn
en liten prins ligger på lur 

Navn
vi er fortsatt ikke enige,
men jeg tror jeg har et navn på gli





Aktivitet innenfra
dette er en liten turner som tar flikkflakker hele dagen, 
og gjerne til langt på natt.
Føles ut som om han borrer seg vei ut nedover
og ut navlen noen ganger, 

Babyens leie
hodet er nedover, ryggen mot min venstre så høyre er slagsiden

Utålmodig
veldig utålmodig på grunn av vondter og andre ubehag

Vektøkning
huff, det har blitt endel nesten 15kg 
allerede 

Vann i kroppen
har endel hevelser i hendene,
men ankelene er ikke så store ennå

Innkjøp til babyen
er vel nesten klar som jeg kan bli,
frøken fullkontroll har listene klare

Utstyr som mangler
babycall
 - vurderer Nabby til iphone
babygym
- har sett på en kjempefin Mummiebabygym på nettet
(blir for det meste nettshopping fra sofan på meg)
badebalje
vi trenger nok en ny, da den gamle er blitt vasket litt feil
brystpumpe,
men der er jeg litt ambivalent - trenger jeg ny? 
Hvor lenge er jeg villig til å pumpe, og hva trenger jeg ? 


Strekkmerker
ingen, kan vare derfor huden føles så altfor stram og vond

Kynnere
hele tiden når jeg prøve å gå litt

Matkikk
ingen virkelige kick, 
men trenger litt sukker og godis nå og da

Plager
bekkenløsning,
bekkenlåsning,
nummen, hoven og svekket venstrehånd
( karparal Tunellsyndrom)
tørr hud,
hovne slimhinner
øm og vond i magen etter kynnere 
i tillegg til en aktiv krabat innvendig gjør at jeg føler meg skambanket

Fødselen
åååå, jeg gruer meg...
miste helt kontrollen, på når, hvordan og hvor fort gjør at jeg til tider friker ut
og ikke minst bare tanken over avvisningen jeg følte sist, 
og hvor redd jeg var da jeg liksom skulle slappe av her hjemme...

Tungt
JAAAAAAA

Søvn
Jeg sover tungt ikke tissing om natten, 
men visstnok snorker som en hval
og våkner utslitt som en vaskefille

Humør
veldig opp og ned utifra dagsformen,
men kan ikke si jeg er deperimert, 
litt sliten til tider
heldigvis

Sykehusbaggen
Begynner å tenke på om den må gjøres klar.
Har bestemt meg for å pakke klart babyting å ha med denne gangen,
savnet det da storbror ble født. 



Neste kontroll
tja, var hos jordmor idag
skal til legen på fredag
og skal til ekstra samtale hos jordmor på tirsdag... 
Så jeg kan ikke klage på dårlig gravidoppfølging her til lands.





Kommentarer

Populære innlegg