Ruge og lade

min gravidemage uke 25,
begynner å bli stor
- men større skal jeg bli!
Da er jeg i startgropen for min 25. svangerskapsuke.

De to forrige ukene var en berg-og dalbane,
følelsesmessig og fysisk.

Gleden var stor da jeg oppdaget at jeg ikke har MEsymptomer nå mens jeg er gravid,
(kroppen og musklene verker ikke, beina svikter ikke, jeg svaier ikke i ubalanse, ordene forsvinner ikke fra tungen min,  synet flakker ikke og hodet verker ikke på samme måte).
Så jeg har turet på og levd livet litt mer normalt  enn jeg vanligvis ville klart.

Og jeg burde nok ha visst hvor det ville ende -
akkurat der jeg er i dag...
Kaputt, sliten,
og på en liten tur nedover "Missery Lane"....



Så jeg hadde en ekstra time hos jordmor på onsdag,
hvor vi satt og snakket i en time.
Om kroppen min, det mentale og veien videre.

Siden jeg etter forrige fødsel, mislykket amming, pupp konstant i pumpe
og til slutt ikke minst alt
for høye krav til meg selv,
havnet i en tøff depresjon som var tung å jobbe seg ut av.

Så etter hennes anbefaling skaffet jeg meg en legetime torsdag,
og resultatet ble at jeg fra nå av skal prøve å lade batteriene best mulig,
bli kvitt kynnerne jeg har hatt de siste ukene,
ta meg av den lille skatten jeg allerede har
og være litt mer til stede for den "største" skatten her hjemme.

Men jeg må innrømme at jeg har vært spent,
har ikke turt å ringe nav forvaltning.
For sjansen for avslag på svangerskapspenger er tilstede,
selv om det skal mye til.

Men i går tok jeg tyren ved hornene og ringte.
Etter mange forsøk kom jeg endelig fram til en dame
som svarte at det har blitt fattet vedtak.
Jeg måtte selv spørre om hva utfallet ble,
om det ble godkjent eller om jeg nå skylder jobben min MASSE penger.

min lille gale familie sånn den er i dag
Heldigvis fikk jeg et positivt svar,
litt uventet
- for jeg er dessverre veldig vant til motstand
og at jeg må jobbe litt for at ting skal gå min vei.

Men nå skal jeg altså lade, ruge og lett mosjon på fulltid,
og med beskjed fra jordmor så skal jeg også gjøre koselige ting.
Så om du har tid til kaffe en dag,
er det bare å gi lyd fra deg!

Kommentarer

Populære innlegg