Ny start



I en alder av nesten 33 er det litt flaut å innrømme at jeg skal "finne meg selv."
Men det er mitt oppdrag for tiden. 
Jeg vet hvem jeg er som person, sånn som "innvendig verdier og den dype meningen med livet". 
Men jeg sliter med det alle andre går rundt og virker som de har funnet, 
nemlig å vite hva er det av aktiviteter som gjør meg glad.... 
Hva kan jeg gjøre kun for meg selv, for at jeg skal være glad, fornøyd 
- min batterilader?

Jeg har en forhistorie som jeg ikke skal gå så dypt inn i, 
men den har gjort at jeg i dag har hatt kronisk tretthet siden 2005. 
Jeg har ikke vært så hardt rammet at jeg måtte ligge i et mørkt og lydløst rom 
i dager, uker, månder og år i strekk 
- men nok til at jeg måtte avgrense livet mitt og si nei til artige sosiale aktiviteter,  
som fester, håndball og diverse andre ting single jenter holdt på med. 

Jeg startet på nytt prosjekt høsten 2006, ny "utdanning" 
og nesten samtidig jeg møtte kjæresten min. 
Så jeg kan ikke si livet mitt stod på vent mens jeg var syk. 
For da jeg var ferdig på Westerdals 2008, fikk jeg jobb som det jeg egentlig er, lærer.
 Jeg fikk dessverre fort en gradert sykemelding, 
men ble friskere (ikke helt frisk) i løpet av skoleåret 08/09  
og den sommeren ble jeg gravid. 

Det var ikke helt planlagt, men han var veldig ønsket. 
Under svangerskapet var jeg i relativ fin form, og klarte den og fødselen rimelig greit.
Men jeg har dessverre slitt litt med energien nå i ettertid, 
vi hadde litt kronglete start på mor/barn tilværelsen 
og det har gjort at jeg har slitt litt med fødselsdepresjon. 
Men det får jeg nå hjelp med, 
og i den prosessen er en del å finne ut hva jeg kan gjøre nå for meg selv. 
Uten å ta for store sjanser med energinivået og helsa generelt. 
Så det skal være gøy, sosialt og dra meg ut av sofa´n som jeg er alt for glad i 
- men det skal ikke kreve for mye fysisk eller psykisk av meg.... 
så dessverre er ikke en fast plass på håndballaget innen umiddelbar nærhet......

Kommentarer

Populære innlegg