Yoga



En ting jeg har funnet ut at jeg setter stor pris på er yoga. 
Det er bare å la seg slippe løs, bøye og tøye, 
og kun tenke på kroppen og pusten. 
Full konsentrasjon på å være der og da, gjøre bevegelsene så "riktig" som mulig. 
Men det er først etterpå at man merker at man virkelig har brukt musklene og. 
En fantastisk form for trening. 
At det alene skal få meg inn i olabuksene som ligger og venter, 
er jeg ikke helt overbevist om. 
Men for nå er det det jeg har lyst å gjøre. 
Og det gjør ikke ting verre!

Så en dag i uka har jeg ca 90 minutter på jimu
med Jenny-tid. 
Først går jeg meg god og varm på elipsemaskinen 
og så inn i salen for bevegelser man helst ikke gjør offentlig.

Den 9.februar begynner jeg en annen type som jeg aldri har prøvd før,
YIN YOGA
Med min favorittinstuktør Fatima Bajric.
Jeg fulgte hennes timer under svangerskapsyoga
 og barselsyoga da Edvard var bitteliten. 
Nå merker jeg at jeg savner den roen hun brer om seg med,
 stemmen henne, latteren hennes 
og timene hun leder. 
Så det skal bli godt å gjøre litt Fatima-yoga igjen og jeg gleder meg masse. 
Selv om jeg kommer til å bruke hele onsdags kvelden 
på det så er jeg sikker på at det er verd det. 


Gå inn og les mer om yin yoga på hjemmesidene til Mamayoga:





Kommentarer

Populære innlegg