Shopping

Jeg er en av de som ikke kan eller vil legger skjul 
på at jeg elsker å shoppe.
Jeg elsker det å gå å se på fine klær -
masse fine farger,
herlige stoff, 
fine snitt, 
tøffe detaljer
og ikke minst olabuker man bare drømmer om. 


Eller  fine sko, 
med høye hæler, 
som overhode ikke passer til yrket mitt. 
eller som jeg aldri rekker å bruke på fritiden, 
fordi jeg svært sjelden pynter meg.
Og tusle lørdag formiddag på storsenteret med høye hæler
passer ikke helt meg. 
Jeg får det ikke helt til å matche min personlighet, 
selv om jeg kan tenke meg å pynte meg mer. 




Og i veskebutikkene er det den ene veska etter den andre 
man sikler etter og kan tenke seg en i alle farger. 
Enkle vesker til å bruke hver dag. 
Store vesker som passer når man skal noen sted 
og må ha med seg et flyttelass. 
Små penvesker til fest, 
gjerne med paljetter eller strass. 
Eller helt enkle når antrekket sier sitt på egen hånd. 




Jeg er ikke alltid flink til å kjøpe det dyre fine 
som jeg egentlig vil ha. 
Jeg er så elendig på å spare 
at jeg klarer sjelden ta meg råd til en virkelig dyr ting til meg selv. 
Som da jeg var gravid, 
jeg siklet lenge etter et par støvletter fra Acne.
Jeg hadde mer cravings på de enn på forskjellige ting å spise. 


Men da lille tassen kom til verden var jeg så opptatt 
og fokusert på andre ting at jeg glemte de litt. 
Etter noen måneder kom jeg på at jeg hadde fått penger til bursdagen min, 
og jeg gikk rakt til butikke for å tilfredsstille meg selv. 
Og gjett om det ble tilfredsstillelse!
De var allerede kommet på 50% på sommersalget
 og jeg bare måtte ha!!!
Jeg har overhode ikke angret det dugg!
De er fine når jeg en gangs skyld får pyntet meg,  
kule til olabuks  hver dag
og jeg føler meg vel med de på til tights!

Denne typen bare lys grå. 


På den andre siden, 
er jeg fantastisk dårlig på å kjøpe billige klær. 
Ja, de kan se fine ut på hengeren, 
på dukken i vinduet
eller når de ansatte i butikken har de på seg.
Men som regel kan du vedde like mye penger som du akkurat brukt, 
på at enten så mister de fasongen etter 3 gangers bruk, 
de mister pynten bare du tar på deg jakka over 
eller det går hull rimelig kjapt fordi materialet ikke tåler bruk. 


Litt over en uke siden krøp jeg til korset 
jeg skulle kjøpe meg ny bukse. 
Jeg har nemlig gått opp noen kilo de siste måndene i mammapermen, 
så av alle buksene jeg har liggende i skapet kommer jeg meg kun i en eller to. 
Så jeg trengte et par nye, 
og ville ikke bruke for mye penger
 siden jeg skal inn i yndlings buksene fra WE ARE REPLAY!



Jeg kjøpte to bukser/leggingser som var nesten like, 
samme merke og fasong, 
en lys tynn og en i mørk olastoff, 
de satt veldig bra på i prøverommet. 
Men nå har jeg brukt de litt den siste uka 
og jeg sagger skikkelig i den lyse, 
den mørke kommer sakte, men sikkert etter den og. 
Skulle virkelig ønske det var fordi jeg har gått så ufattelig fort ned i vekt, 
men det er nok dessverre fordi stoffet var så vanvittig dårlig,
og at det retten og sletten ikke har tålt bruk. 
Den er god å ha på da,
men ser overhode ikke ut i måneskinn!!!
Sånn går det når man er litt kjapp i avtrekker`n.
Hadde nok lønnet seg å kjøpe en bukse i en annen klasse!







Kommentarer

Populære innlegg