OH WHAT A DAY

I dag har vært en helt forferdelig dag. 
Alt på en gang.
Frida viste tydelig i går kveld at hun hadde urinveisinfeksjon,
gikk på do hele tiden. 
Tisset blod etter hvert og klødde i rumpa ved å skli seg etter gulvet. 
Så da var det bare å prøve å tilrettelegge for henne. 
Vasket gulvet en gang før jeg gikk å la meg.


Stod opp i morres med ny gulvvask før lille gull kunne stå opp. 
Spise frokost, ringe veterinær, rakk ikke dusje, skynde meg til legetimen min. 
Komme hjem til en tass som ikke ville sove formiddagslur,
men siden det er pappaperm,
skyndte meg videre.
Pressa Frida inn i katteburet,
og forsvant nok en gang ut av døra.
Som de fleste katter,
er heller ikke Frida glad i bilkjøring.
Så etter 13 minutter med hyling,
kom vi fram til dyreklinikken.

Som veterinæren sa;
hun er en typisk tri-colour,
bestemt gammel dame som ikke vil bli tatt på over alt.
Så tennene hennes får råtne i fred,
om det er tilfellet.
Men hun er ikke noe problem å veie,
 stikke med nåler eller gi medisiner.
Men bilturen hjem igjen
var det samme klaging og hyling som til.
Men vi kom oss hjem og fikk slappet av littegrann.
Før min kjære skulle ut og hjelpe sin mor med noe,
og mor måtte trå til en liten stund.

Så var det å klemme inn en liten runde med gullet i vognen,
en tur innom naboen,
vaske gulvene på nytt
før jeg måtte hente medisin og kjøpe ny kattesand
 og så var det middag, skrubbe badet, vaske kattedo
 og før gullet og pappa`n hadde badestund på badet.
Etter det har jeg bare slappet godt av,
men fikk et snev av dårlig samvittighet da Nrk Puls gikk.
Men men... det tar vi etterhvert ikke i kveld.






Kommentarer

Populære innlegg