MASTER BEDROOM - "moodblogg"

Jeg har innsett at jeg er nå nødt til å finne ut hvordan rommene skal bli.
Det fleste grove trekkene er klare, 
gangen og barnerommet skal bli helt lyse.
Men soverommet til oss voksne 
vil jeg faktisk ha ganske mørkt.

Inngangsdøra til det nye store soverommet
Vegg rett innenfor døra,
plass til garderobeskap
Vegg som skal tapetseres,
og TV skal henges opp på.
Sengen skal stå utfra veggen
uten vindu.











De av dere som kjenner meg litt, 
vet at jeg er ganske glad i bruntoner.
Så dere kan gjette hvilken fargetone
 som skal opp på veggene i det nye soverommet?

Du gjettet riktig - 
brunt og vaniljehvitt...
Noe i denne duren:














Jeg ser for meg at tre vegger skal være malt i en matt mellombrun farge, 
og en vegg skal tapetsert med enten ton-i-ton eller kontrast farge.
Og så har jeg sett for meg et mønster i tapeten som er typ på bildet, 
men kanskje større motiv som er enkelere og renere streker.

likte denne tapeten,
men litt usikker.

Enklelt mønster som er beroligende...
Som gir meg avslapning, inspirasjon og glede.
Akkurat som yoga gjør.

Min kjære la dessverre ned veto mot sommerfugler på veggen.
Denne virket litt artig,
mønster i mønsteret.



Huff der la jeg mye ansvar på en stakkars tapet,
men sånn går det når en ikke kan tale imot.



Gulvet blir Kärsh Eik Dew















Så drømmer jeg om å lage egen sengegavl,
kanskje et prosjekt for påsken eller sommerferien.
Eller kanskje livet snur seg så på hodet
 at jeg klarer å gjennomføre noe som helst på ettermiddager og kvelder ?
Eller kanskje helgene kan bli mer produktive ?




Kommer jeg til å klare å lage gavl og puter
som matcher farge og tapet,
i nærmeste framtid ?
Kanskje jeg skal være vill og gærn
å lage sengeteppe selv også?


















Bilder er lånt fra:
fargene er fra jotuns fargekart 2011
sommerfuglene eco artiste 5631 er dessverre ikke på nettsidene idag
brokante 45940

Kommentarer

  1. Den med mønster i mønsteret har vi og skal få på veggen i dag :) gleder meg til å se resultatet!
    kjempe fin blogg

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å lese.
Om du vil, må du gjerne skrive en kommentar til meg.
Jeg setter utrolig stor pris på innspill og tanker du har.
Du kan gjerne dele videre om du mener andre bør lese det jeg har skrevet

Populære innlegg