Å eldes - med eller uten stil....?




Om en måned er det den tiden av året hvor jeg skifter tall.
Et år til har gått, 
og jeg har blitt et år eldre.
Og hvilket år det har vært!



Innspurten på graviditet
fødsel av prinsen
man er faktisk blitt mor
amming som ikke funket
gi alt for den lille tassen
oppvask
klesvask
husvask
utslitt
fødselsdepresjon
men OI for en glede jeg har opplevd



Året har gått så sinnsykt fort
jeg har bare blitt kastet med i bølgedalene
oppturer og nedturer
sorger og vanvittige gleder
bleier med bæsj, tiss og promp
lange netter
korte netter
lange dager
korte dager
Gråt og tårer
Lek og morro



Mens verden rundt meg er blitt helt ny 
er jeg blitt gammel
Nye ryker
gråe hår
Tankene flyr 
rundt hårfarge
ansiktskremer
cellulittkurer
slankekurer
diverse forbedringsbehandlinger
og botox 



Hva trenger jeg?
Hvor mye penger kan jeg bruke?
Hvor går streken?
Trenger jeg det egentlig nå?
Skal jeg egentlig bare være fornøyd som det er?


Alphonse Mucha Dance, 1898






Bilder er lånt fra

Kommentarer

Populære innlegg