Forventninger og forhåpninger

Noen ganger er det ting man gleder seg enormt til, 
sånn at det kiler godt i magen. 
Sommerfugler kan finnes selv midt på vinteren. 
Man gleder seg så utrolig mye at man nesten ikke klarer sove.
Småting som egentlig er hverdagslige.
Nye sko, nye klær, yogakurs, lunsjavtale.
Eller store ting som man gleder seg til i ukesvis.
Jul, sommerferier, helgeturer, jentekvelder, fester.


Det er en så utrolig god følelse
å vente på noe godt!
Se for seg hva som skal skje
planlegge hva man skal ha på seg.

Men planleggingen har en bakside
 man får seg ofte en midt i fleisen.
For ting skjer hele tiden som man ikke kan forutse
eller ikke vil forutse.
Og skuffelsen er et faktum.

Gjennom årenes løp har man lært seg 
å prøver å holde ekstasen på en armlengdes avstand. 
Fallhøyden blir så mye kortere
 om man klarer å holde sommerfuglene litt i sjakk.
Skuffelsen blir mindre. 

Men når man har vendt seg til å holde sommerfuglene rolig 
over en lengre periode, 
ender man stort sett opp som pessimist.
Som pessimist får man ikke den indre positivismen opp...
Og man ender inn i en ond sirkel som er vanskelig å bryte.


Jeg vil være mer optimistisk
Jeg vil takle nedturer bedre
Jeg vil nyte øyeblikkene mer
Jeg vil ha mer ekstase!!!


Kommentarer

  1. Viktige tanker her. Jeg er en evig pessimist! Hehe nei, det er nok ikke helt sant. Men er litt med på tanken om at om man ikke forventer noe blir man heller ikke skuffet, og alltid positivt overrasket. ;)
    Ikke for sent å bli med på lotteriet. Trekning i morgen ;)

    SvarSlett
  2. Takk til begge to :-)
    Det er godt å få ord ned på "papir" igjen :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å lese.
Om du vil, må du gjerne skrive en kommentar til meg.
Jeg setter utrolig stor pris på innspill og tanker du har.
Du kan gjerne dele videre om du mener andre bør lese det jeg har skrevet

Populære innlegg