klar.........ferdig..........





Lå i senga tidligere i dag og kjente på en stillhet og ro som har vært etterlengtet de siste dagene, i et lite øyeblikk nyt jeg det å kunne ligge litt helt alene i senga på morningen. Med ett fikk idyllen en skår og et stikk av smerte fòr igjennom meg...... om ikke så lenge vil føle jeg savnet etter nærheten og gledene her hjemme. Jeg vil føle en lengsel etter å kose på og være sammen de som står meg aller nærmest.









Jeg vet at jeg ikke skal langt unna eller låses inn, men når tilgangen på det som har vært der rett foran meg blir så minimal så vet jeg at det kan komme til å bli litt tøft. Jeg skal ikke være hjemme til morningkos i senga, jeg skal ikke være hjemme å bygge togbane, jeg skal ikke være hjemme å sette grenser, jeg skal ikke være hjemme å lese på sengen, jeg skal ikke være hjemme å kile på ryggen, synge nattasanger og gi kveldskos.  




Men på den andre siden så kan det være at verktøyskrinet kommer til å bli bedre utrustet når jeg returnerer hjem. Og kanskje jeg kan være litt mer tilstedet i aktiviteter og morro ? Kanskje vi som familie kan oppleve noe gøy sammen? Kanskje vi kan klare å reise en tur bort? Kanskje vi kan få en etterlengtet ferie? 

Det ligger så mye forhåpninger i tiden som kommer, men samtidig er det så skummelt. 
Hva jeg begir meg ut på vet jeg ikke, hva det bringer med seg vet jeg heller ikke .
Men jeg vet det er på tide, og jeg vet at innerst inne er jeg klar for å endelig få prøve noe.

De nærmeste dagene skal jeg brette opp mine mentale ermer, stålsette meg for endringene og pakke kofferten. 


Fra tirsdag av har jeg ny adresse, men bare midlertidig

Bjørg Thorhallsdottir - du bærer din egen lykke









- litt nærmerer sommeren vil jeg komme hjem til mine kjære og kan på nytt nyte kosen og gleden vi har sammen - selv om det er muligheter for at jeg går fortsatt like sakte. 








          gå……….

Kommentarer

Populære innlegg