planer og tankevirksomhet

Hodet har kommet inn i planleggingsmodus. Lister skrives, pakkelister, handlelister, oversiktslister, huskelister og gjørelister. Den nærmeste uken (for så er det jo påskeferie) er det litt å gjøre for å føle at jeg er klar, så klar jeg kan bli til noe ukjent.

Om 18 dager skal jeg tre ut av min vanlige hverdag og inn i noe ukjent. Jeg skal la mine to kjære styre hjemmet på egenhånd. Jeg vet jeg savnet kommer til å bli enormt.
denne sjarmøren kommer til å bli vanskelig å la bli igjen hjemme
Men hva skal jeg ha med meg?
Hva trenger jeg på et sted jeg ikke vet hva jeg skal?
Hva-ville-jeg-tatt-med-meg-på-en-ødeøy-leken er igang.
Heldigvis kan jeg forberede meg litt, 
jeg slipper å bli vasket på land uten forvarsel. 

Aller helst ville jeg hatt med meg de to små karene mine, men det får jeg ikke lov til.
Hva kommer jeg til angre på at jeg ikke tar med meg? De nærmeste dagene må jeg kjenne etter hva jeg vil ha med meg og hva jeg fanktisk kommer til å trenge.

Midt i mellom planleggingen dukker det andre tanker opp;
Hva skal jeg på Catosenteret?
Hvordan er opplegget?
Får jeg lov å se/snakke med de hjemme?
Får jeg hjelp om jeg får skikkelig hjemlengsel?
soverommet er pimpa for våren og klar for fine dager hjemme på permisjon
Jeg vet at jeg nok ikke blir frisk mens jeg er der.
Jeg har ikke blitt frisk i løpet av nesten ni år, 
så jeg tror ikke det skal endre seg på en vårmåned.

Men jeg tror at jeg vender hjem igjen med nye verktøy i skrinet.
Nye måter å tenke på, nye måter å porsjonere ut energien på,
nye måter å legge lista, nye måter å takle dårlige dager, en ny måte å takle gode dager
og kanskje en ny måte å se livet på.

I flere år har jeg lekt med tanken, drømt meg bort, til et sted hvor jeg stod i fokus. Bare et par-tre uker på et godt gammeldags kurbad, var drømmen. Og nå er det altså her. Om ikke mange dager skal jeg nemlig det, til Catosenteret - nåtidens kurbad. Det er hva som gagner meg og mitt som skulle sitte i førersete, jeg skal lære meg å sette grenser, pushe meg selv og ta vare på meg selv.


En ny vår er i vente, og det min vår! 
vil jeg bli som ny?
eller vil jeg fortsatt være 

Har du noen tips om hva jeg bør ha med meg, bøker osv 
så tas det imot med stor takk :-)

Kommentarer

  1. Travel light!
    Ta med deg selv og lykke til <3

    Klem Astrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset ;-) skal prøve - tror ikke det bare blir lett, er kjent for å pakke mest mulig i tilfellet behovet dukker opp ;-)

      Slett
  2. Fint skrevet. Ta med deg en dagbok og skriv ned dagene som går, lengselen du har og evt. Annet.

    Klem Arni

    SvarSlett
  3. Det skal jeg gjøre, Arni :-) har til og med kjøpt inn ny bok for "turen"
    En almanakk fra Bjørg Thorhallsdottir - nydelig bok :-)
    og så skal jo den nye "drømmemaskinen" med ;-) sånn at jeg kan skrive litt på den - og drive med bilder og sånt :-)

    SvarSlett
  4. Masse lykke til, Jenny :) Håper du sitter igjen med masse etter oppholdet der. Det skal uansett bli godt med en "pust i bakken" :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Monica :-) det blir nok godt å ha full fokus på meg og mitt beste ;-)

      Håper alt er bra med deg !

      Slett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å lese.
Om du vil, må du gjerne skrive en kommentar til meg.
Jeg setter utrolig stor pris på innspill og tanker du har.
Du kan gjerne dele videre om du mener andre bør lese det jeg har skrevet

Populære innlegg