livets gleder

å være glad er ingen selvfølge
- å smile hver dag kommer ikke av seg selv.
Jeg var en enkel jente som smilte hele tiden,
jeg var aktiv, satt svært sjelden i ro
Jeg var en kreativ person med mange tanker,
om hva jeg kunne klare og hva jeg skulle lage
Noe endret seg drastisk for nesten ti år siden.
Jeg orket rett og slett ikke gjøre så mye lengre.
Og gjorde jeg noe,
 måtte jeg hvile i lang tid etterpå,
søvnen føltes ubrukelig,
den kom innom, men den satt aldri nok spor.
Humøret har til tider vært på bunn,
jeg har følt meg alt for lite og unyttig
og depresjonen har tatt tak.
Bjørg Thorhalldottir - nydelige bilder med god ettertanke
Jeg har ikke klart å være en normal arbeidstaker,
jeg har vært en halv kjæreste,
jeg har bare vært en venninne i det fjerne,
og de siste årene har jeg vært en ufullstendig småbarnsmor.

Nå har jeg fått lov til å tenke på meg selv,
jeg følger kroppens tempo.
Ikke det tempo verden rundt meg krever.
Jeg er ikke normal arbeidstaker.
Legen ba meg om å sette av energi til gøy og kos,
noe jeg ikke har prioritert på lenge.

SÅ NÅ:
Jeg er en fullstendig mor,
jeg er mer kjæreste,
jeg er en nærmere venn,
jeg er mer meg,
kreativiteten og ønsket om å lage noe er tilbake.
Jeg`et i meg selv er mer tilbake,
den gamle energien ikke der
- men jeg er i godt humør
og jeg er BRA!




Bjørg Thorhallsdottir -  selv om jeg ikke fyller skoene helt, er jeg BRA nok!

Kommentarer

  1. Så godt å "se" deg smile! Så fint at du føler deg bra! Stor klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det er godt å smile igjen også.

      Livet blir ikke bra om man burer seg inne med skyldfølelsen sin, og lar livets gleder fly forbi.

      Man må gripe de man får tak i og nyte stundene.

      Klem tilbake :-)

      Slett
  2. Godt å høre at du har funnet en balansegang i livet ditt nå som kan gi deg litt mer tilbake i hverdagen :)
    Du er flink :)

    SvarSlett
  3. Takk, Monica.
    Det har tatt litt tid å komme hit, og jeg kan ikke love at jeg aldri går på en smell igjen.
    Men akkurat nå er jeg på et bra sted i livet.

    Du er ikke så verst flink, du heller! Masse lykke til :-)

    SvarSlett
  4. Fint å se deg skrive ordene som jeg kjenner meg så veldig igjen i. Godt når livet smiler igjen :)


    Marianne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Marianne.
      Det gjør godt å smile igjen :-)
      Og sålir det så mye lettere å takle nedturene etterpå ;-)

      Man skal alltid huske at bak en himmel full av skyer, er det sol og blå himmel.

      Slett
  5. Unnskyld skrivefeil, men det er ikke så lett å rette opp alt på iPad'n ;-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å lese.
Om du vil, må du gjerne skrive en kommentar til meg.
Jeg setter utrolig stor pris på innspill og tanker du har.
Du kan gjerne dele videre om du mener andre bør lese det jeg har skrevet

Populære innlegg