Julen 2012

            
Nok en jule- og
nyttårsfeiring er over.

         








Selvfølgelig har jeg vært igjennom nok en runde streptokokker.
Det var jo bare litt under to måneder siden siste, 
og har ligget på sofan noen dager og tatt livet fullstendig med ro.
Har akkurat blitt ferdig med apocillinrunden 
- og jeg merker det begynner å krible litt i halsen på nytt...
Er man en syk mamma,
kan man fortsatt leke pirat fra sofa`n.
Men ett helt nytt år har startet. 
Det betyr nye muligheter og nye utfordringer.













Hele fjoråret gikk veldig mye med til utbygging, hagelaging og oppussing. 
Selv om vi ikke er 100% i mål, 
føles det litt mer avslappende nå.
Det er ikke plassering av vegger, bestemme dører, parkett eller fliser som gjelder nå.
Nå går det i sofa, puter, 
gardiner vs ikke gardiner,
 hvor bilder skal henge på veggene
og så videre.

Den etterlengtede døren er kommet opp på veggen, 
men det trengs nok et par justeringer før vi er helt fornøyde.
Pipeløpet bak peisovnen er malt i en artig gråtone.


Ellers har jeg lovet meg selv at det nye året
skal være Jennys - og helsens år.
Jeg skal tenke på meg selv, 
passe på at jeg har litt overskudd.
Hvertfall å være det mennesket jeg ønsker å være.
Heldigvis har jeg kommet i den situasjonen hvor jeg føler
at jeg blir forstått mer,
og at jeg blir trodd. 


Jeg vil bli flinkere til å ta vare på meg selv,
gjerne gjennom yoga.
Det gir mulighet til å faktisk ta den tiden jeg trenger til å bli bedre, 
eller finne ut hvor de faktiske grensene går.
Hvor mye skal jeg kreve at jeg klarer å jobbe,
hvor sosial skal jeg la meg selv være,
og hvor mye,
og ikke minst hvordan,
 skal jeg klare å holde meg i viss form.






Kommentarer

Populære innlegg