SOMMERFUGL I VINTERLAND

Sommerfugler er noe av det mest fasinerende jeg vet.
Grasiøst flyr de fra sted til sted,
det ser ubesværlig å flytte seg fra sted til sted,
se så vakker en digital sommerfugl kan være
sitter akkurat lenge nok på et strå til man rekker betrakte deres skjøre vakre vesen.
Feminine runde former,
farger og mønster for å avlede og mislede
- med maske som på maskeradeball.



                                                         
blafrende vinger,  Milano høst 1997







Det var en liten stund i livet mitt
jeg minnet litt om en sommerfugl.
Vimset hit og dit,
fort fram og like fort tilbake
- som om livet var en dans.








Så kom vinteren, og den ble lang.
Heldigvis er noen sommerfugler av den typen som kan la seg overvinter,
gang på gang har jeg gjemt meg vekk inn i  sprekker
og holdt meg akkurat i livet gjennom den kalde og harde stunden.

noen sommerfugler kan
overleve vinteren den harde måten
Nå skal sommeren komme tilbake,
og sommerfulgen kan strekke ut vingene igjen.
Ikke den samme som tidligere,
men i en ny form og en fargedrakt.


slipp sommerfuglene fri







Jeg kan merke vårens solstråler varme allerede,
blodet kribler litt utålmodig etter endringer.



















Pappa spilte ofte Gitarkameratene, så denne har vært en favoritt så lenge jeg kan huske




den digitale sommerfuglen har jeg brukt her på sidene tidligere, men finner dessverre ikke igjen - så jeg får ikke lagt til linken :-(




bildet av sommerfuglen som flyr ut av hendene har jeg lånt fra:
http://http6871.vgb.no

Kommentarer

Populære innlegg