Når lunta er kort.....

Her i huset har vi nå og da jobbehelg,
det vil si at far i huset har turnusvakt.
Enten kan det være dagvakt, kveld/natt eller ren natt.
Da må mor være supermamma!
Måtte låne Vera Micalsen littegrann her nå 
Det er ikke alltid så lett,
for gjør vi noe kos en dag må jeg ofte betale neste dag.

Men i går hadde junior og jeg en super dag!
Vi dro inn til byen til morfar og bestemor, 
og gikk på kafè midt i storbyen.
Onkel møtte oss også, 
og mini var i hundre hele dagen.
Han hadde det flotters, 
onkel klarte å få blinkskuddet
når første biten skulle tas
og jeg fikk gjøre noe av det jeg liker best:
Å være rundt mennesker, 
både mennesker jeg kjenner og er glad i,
men også å se på ukjente mennesker.
Se hvordan de er kledd,
tenke ut deres historie,
analysere dem på avstand.

Chill Spa på Alexander Kiellandsplass
Carita Paris - Ideal Hydration 

På toppen av det hele fikk jeg gjort to ærend
 som kun kan gjøres i Oslo.

ChillSpa ble anlagt en snarvisitt
for kjøp av etterlengtet Carita ansiktskrem.




Nespresso gir støtte i hverdagen 

Nespressobutikken kunne bistå med familiefred
i form av kapsler til kaffemaskinen.
Så da vi snudde nesa hjemover til middag
og en nyoppstått far i huset,
var vi slitne begge to,den ene sovende i baksetet
og den andre som koste seg med kø på veien, radio og ro.



Selvfølgelig fikk jeg betale utover kvelden.
Sliten og trøtt satt jeg som en potetsekk i sofan.
Og da jeg kom meg over i senga var jeg ikke søvnig likevel.
Jeg ble liggende våken en stund og høre etter lyder,
jeg mente at jeg tydelig hørte noen i gangen 
- eller hvertfall noen rett utenfor....
Det eneste som skjedde var at jeg ikke fikk sove.

I dag har lunta vært i det korteste laget,
merker at energien er lav og derfor snapper jeg litt for fort.
Lunta ble lagt i bløt
(sånn at den ikke var selvantennelig)
 mens junior tok luren sin. 
Men jeg må innrømme at jeg har bitt meg selv
 mange ganger i tunga eller innsiden av kinnet,
for å ikke la det gå utover den stakkars lille 
som av og til ikke vil gjøre ting på mammas måte.

Når det i tillegg er -13 grader ute og bitende kulde 
og en tass har hostet siden før jul
så må vi finne på ting inne som begge liker.

Så nå har vi bakt rundstykker 
og kost oss med kaffe og kakao til.

Rundstykker stekt i muffinsbrettet
Da er det bare å begynne på middagen, 
sånn at det er mat her til svigermor


God søndag ettermiddag, folkens ;-)




Kommentarer

Populære innlegg